flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ПІДБИТО ПІДСУМКИ ОПИТУВАННЯ ГРОМАДЯН-ВІДВІДУВАЧІВ СУДУ

30 грудня 2015, 15:44

            З 22 по 25 грудня 2015 року Ковпаківським районним судом міста Суми було проведено опитування громадян-відвідувачів суду щодо якості та ефективності роботи суду. Повідомлення про початок опитування було розміщено на веб-сторінці суду офіційного порталу «Судова влада України».

Опитування респондентів проводилось анонімно, для цього було виготовлено бланки з запитаннями та в канцелярії суду розміщено опечатану скриню для збору заповнених анкет.

Анкета, заповнені учасниками опитування, було опрацьовано і отримано наступні результати.

Всього в опитуванні взяли участь 70 респондентів. 

Учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо). Так, 1 респондент (що складає 1,4% від загальної кількості опитаних) вказав на оцінку «незадовільно», 14,8 % від загальної кількості респондентів надали оцінку «задовільно», 51,4% респондентів вказали на оцінку «добре» та 32,9% респондентів оцінили зручність умов перебування в суді на відмінно. 

Стосовно повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо) 10% надали оцінку «задовільно», 45,7% респондентів вважають, що інформаційне забезпечення заслуговує на оцінку «добре», 42,9% від загальної кількості опитаних респондентів вважають роботу суду в цьому напрямі відмінною. Вагались з відповіддю 1,4 % (  респондент). 

           Щодо ефективності організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність отриманих повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість затримки/перенесення судових слухань тощо) , то 5,7% (4 з 70) опитаних респондентів оцінили її, як «незадовільну», 20% респондентів – як «задовільну», 48,6% від загальної кількості опитаних вважають, що організація роботи суду заслуговує на оцінку «добре» та 22,9% респондентів вважають, що організація роботи суду є відмінною. 2,9% - не змогли відповісти.

            На запитання «Чи можете Ви сказати, що суд при розгляді Вашої справи є незалежним та неупередженим?» не надали відповідь 17,1% ( вірогідно, що судом не розглядалися їхні справи), 2,9% (2 респонденти) відповіли негативно, така ж кількість відповідей «скоріше ні». «Скоріше так» вважають 30%, та 47,1% впевнені в незалежності неупередженості суду при розгляді справи. 

Крім того, учасники опитування мали можливість висловити свою думку стосовно етичної поведінки суддів та працівників апарату Ковпаківського районного суду міста Суми до відвідувачів суду.

За результатами опитування щодо оцінки ставлення суддів до відвідувачів суду респонденти відповіли: 68,6% визнали ставлення суддів коректним та ввічливим, 25,7% надали відповідь «скоріше так», 5,7 % не визначилися з відповіддю. Негативної відповіді не надав жоден респондент.

82,9% визнали коректним та ввічливим ставлення працівників апарату суду до відвідувачів, 14,3% відповідей «скоріше так», 2,9% відмітили графу «важко сказати». Негативні відповіді теж відсутні.

Не довіряють судовій владі України 5,7% опитаних громадян, 10% відповіли «скоріше ні», 34,3% - «скоріше так», а беззаперечно довіряють 32,9%. Не визначилися з відповіддю 17,1%. 

Щодо довіри Ковпаківському районному суду міста Суми негативно відповіли 4,3% (3 громадяни), «скоріше ні» - теж 4,3%, довіряють, але дещо вагаються 31,4%, а 57,1% мають повну довіру. 2,9% відмітили графу «важко сказати». 

На запитання «чи можуть громадяни з обмеженими фізичними можливостями безперешкодно потрапити до приміщення суду та почуватися безпечно під час перебування в суді?» не визначилися з відповіддю 20%, відповідь «так» надали 34,3%, «скоріше так» - 20%, «скоріше ні» - 22,9%, і 2,9% (два респонденти) надали негативну відповідь. 

При спробі отримати інформацію з суду телефоном не отримали її 5,7%, 2,9% відповіли «скоріше ні», «скоріше так» - 18,6%, отримали потрібну інформацію 70%, не змогли відповісти на це питання 2,9% респондентів. 

Таким чином, нами отримано 81,14% позитивних відповідей громадян щодо організації роботи суду, враховуючи відповіді «так, скоріше так, відмінно, добре».

Негативні відповіді ( ні, скоріше ні, задовільно, незадовільно) надали 11,57% опитуваних.

7,29% взагалі не відповіли на запитання, відмітивши «важко сказати». 

Отже, Ковпаківському суду міста Суми довіряють більше, ніж судовій владі України взагалі.

Низькі оцінки отримано в плані організації роботи суду щодо процедури розгляду справ. Турбують відвідувачів тяганина при розгляді справ, необґрунтовані перенесення розгляду, невчасне отримання повідомлень щодо часу та дати розгляду справи.

Досить складана ситуація щодо пристосованості приміщення суду для перебування в ньому осіб з особливими потребами. Адже ця проблема повністю залежить від недостатнього фінансування суду.

Також слід попрацювати над забезпеченням для всіх відвідувачів умов перебування в суді (збільшення місць для очікування, оформлення документів, виділення окремого приміщення для ознайомлення з матеріалами справи). 

Дякуємо учасникам опитування за щирі відповіді та сподіваємось на подальшу співпрацю. Адже саме думка відвідувачів суду є значним стимулом для налагодження роботи суду, організації надання якісних послуг та усунення існуючих недоліків.