Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
15 січня 2016 року голова Ковпаківського районного суду міста Суми Олег Іванович Чернобай та прес-секретар суду Вікторія Сиріцина взяли участь в програмі круглого столу, що проходив в приміщенні Господарського суду Сумської області.
Програмою заходу було передбачено презентацію та обговорення результатів проекту «Дослідження якості роботи судів Сумської області з використанням карток громадянського звітування», що було реалізовано Сумською обласною організацією Ліги соціальних працівників України «Професійна ліга соціальних працівників Сумщини» протягом березня 2015 року – січня 2016 року за ґрантової підтримки Проекту USAID «Справедливе правосуддя».
Учасниками заходу жваво обговорювались питання щодо реформування судової системи України, наголошувалось на важливості отримання об’єктивної оцінки якості діяльності судів, актуальності презентованого проекту.
Зі слів керівника апарату Апеляційного суду Сумської області Людмили Василівни Торгачової : «проведення такого заходу є знаковим і важливим. Суди були зацікавленні в опитуванні, оскільки його метою є виявлення проблем в роботі суду, а показники отриманих результатів є стимулом для покращення діяльності суду».
Як зауважив голова Ковпаківського районного суду міста Суми Олег Іванович Чернобай, «результати дослідження, яке проводилось не нами, а сторонньою організацією, приємно вразили, враховуючи саме їх об’єктивність та незалежність».
Останнім часом доволі часто доводиться стикатися з думкою щодо низької довіри громадян до вітчизняної Феміди, але показники на підтвердження цього наводяться без надання джерела отримання такої інформації, тобто не називають ні дату проведення опитування, ні місця, ні категорії респондентів та питань, які їм було запропоновано. Це іноді викликає сумнів в достовірності таких результатів.
Опитування ж, що проводилося Сумською обласною організацією Ліги соціальних працівників України «Професійна ліга соціальних працівників Сумщини», було заздалегідь анонсовано. На підготовчому етапі дослідження було налагоджено зв’язки з представниками судів та проведено робочі зустрічі, на яких представлено методологію опитування карток громадянського звітування, визначено нагальні проблеми.
Протягом травня-вересня 2015 року група спеціально підготовлених інтерв’юерів здійснювала опитування і в Ковпаківському районному суді міста Суми.
Не дивлячись на відмову деяких громадян брати участь в опитуванні через брак часу, побоювання впливу результатів інтерв’ю на проходження судової справи та деякі інші причини, більшість респондентів поставилися до опитування толерантно, з великим інтересом і відповідальністю.
Отже, які результати отримано відносно Ковпаківського районного суду міста Суми?
Переважна більшість респондентів (80,0%) в цілому оцінили якість роботи Ковпаківського районного суду міста Суми на «добре» або «відмінно», і лише 5,7% поставили середню оцінку. За 5-ти бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,15 бали.
Виміри якості |
Ковпаківський районний суд міста Суми |
Найвищі оцінки по Сумській області |
Доступність суду |
4,14 |
4,40 |
Зручність та комфортність |
4,66 |
4,87 |
Повнота та якість інформації |
4,43 |
4,75 |
Сприйняття роботи працівників апарату |
4,37 |
4,65 |
Дотримання термінів судового розгляду |
4,29 |
4,49 |
Сприйняття роботи суддів |
4,47 |
4,62 |
Таким чином, в Ковпаківському районному суді міста Суми найкраще забезпечуються зручність та комфортність: зручними є місця для очікування, забезпечено доступ до побутових приміщень, загалом, суд має достатню освітленість, та всі приміщення чисті і прибрані.
Найгірше в суді забезпечується доступність суду, що пов’язано з низьким балом у питанні щодо можливості дозволити витрати на адвоката (57,5% негативних відповідей), незручним функціонуванням громадського транспорту у випадку його використання, для того щоб дістатися до будівлі суду ( 9,0% відвідувачів оцінили як «посередньо»), ускладненої можливості отримання консультації телефоном (10,0% відповідей з оцінкою «посередньо»).
За результатами опитування, судам було надано рекомендації, в яких напрямках слід удосконалювати свою роботу.
Як наголосила під час зустрічі голова Зарічного районного суду міста Ганна Валеріївна Шелєхова, проблеми в судовій системі комплексні, що й потребує належних шляхів їх вирішення. Наприклад, створення умов перебування осіб в суді в великій мірі залежить від фінансування.
Виявлені в ході опитування недоліки нами проаналізовано, виявлено причини їх виникнення.
Зауваження з питань, вирішення яких можливе без залучення додаткових коштів, нашим судом враховано та активно докладаються зусилля для усунення виявлених недоліків.
Так, з метою встановлення більш злагодженої консультативної та інформаційної роботи з незахищеними верствами населення (людьми похилого віку, малозабезпеченими громадянами) на стендах суду та на веб-сторінці суду офіційного порталу «Судова влада України» розміщено координати центрів надання безоплатної правової допомоги.
Проводиться робота з налагодження взаємодії з громадськими та державними організаціями, що займаються питаннями осіб з особливими потребами та людей з інвалідністю, з метою забезпечення безперешкодного доступу таких осіб до правосуддя.
Отже, суд працює для захисту прав громадян, їх свобод та законних інтересів.
Слід погодитися з думкою радника Проекту USAID «Справедливе правосуддя» Марини Руденко (м. Київ), що проведене опитування слід сприймати як робочий інструмент.
Дійсно, незалежні оцінювання якості, дозволяють вирішити завдання щодо отримання інформації про поточну ситуацію в суді за ключовими параметрами його діяльності; визначення пріоритетів для змін; оцінювання відповідності показників роботи суду існуючим стандартам та нормативам, та вкотре спростовують нав’язані суспільству через деякі засоби масової інформації шаблони щодо неналежної роботи судів та абсолютної недовіри громадян судовій владі.
Також пропонуємо переглянути відеосюжети за посиланнями:
- tv.sumy.ua/sudam-oblasti-vystavyly-otsinky-za-yakist-roboty/